[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 6 - ( 12-1399 ) ::
جلد 3 شماره 6 صفحات 4-12 برگشت به فهرست نسخه ها
اثرگذاری سایکودرام بر سازگاری اجتماعی و پذیرش اجتماعی دانش آموزان
علی زیستی*
چکیده:   (234 مشاهده)
تئاتردرمانی یا سایکو‌درام اصطلاحی تقریباً جدید است که به تازگی وارد ادبیات روان‌شناسی ایران شده است و اکثریت جامعه از اثرات این نوع روان‌درمانی و ماهیت آن بی‌خبر هستند. سایکودرام، روشی گروه‌درمانی است که خصوصیات برجسته شخصیت، ارتباطات بین فردی، تعارضات، کشمکش‌های روانی و اختلالات افراد توسط روش‌های مخصوص نمایش مورد مشاهده و بررسی قرار می‌گیرد. در این پژوهش، با پژوهش بر جمعی از دانش آموزان کرمانشاه، ضمن معرّفی این نوع درمانی، به اثربخشی سایکودرام بر سازگاری اجتماعی و پذیرش اجتماعی آنها پرداخته شده‍‌است. با توجه به نتایج پژوهش، مقبولیت گروهی با شاخص‌های سازگاری فردی و پذیرش اجتماعی رابطه مثبت دارد. تحلیل زیر مقیاس‌های آزمون مهارت‌های اجتماعی در این مطالعه نشان داد که اجرای سایکودرام بر مهارت‌های میان فردی و رفتارهای مربوط به کار که از ابعاد آزمون مهارت‌های اجتماعی هستند، اثر معنادار دارد.
واژه‌های کلیدی: سایکودرام، سازگاری اجتماعی، پذیرش اجتماعی.
متن کامل [PDF 1154 kb]   (43 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سینما و سلامت
دریافت: 1399/12/16 | پذیرش: 1399/12/1 | انتشار: 1399/12/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


زیستی علی. اثرگذاری سایکودرام بر سازگاری اجتماعی و پذیرش اجتماعی دانش آموزان. مجله تخصصی مطالعات هنر و سلامت (سیب فیروزه ای). 1399; 3 (6) :4-12

URL: http://arthealthmag.nums.ac.ir/article-1-106-fa.html



دوره 3، شماره 6 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تخصصی مطالعات هنر و سلامت مجله تخصصی مطالعات هنر و سلامت
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4296